Op donderdag 28 november ontdekten we een wandelstok in een boom op onze speelplaats.
Van wie zou deze zijn? ....
Van wie zou deze zijn? ....
Op vrijdag 29 november lag er een zak op het podium. Dit was precies een zak van zwarte Piet.
Er zat allemaal oud speelgoed in: een tol, twee oude tennisrackets, een heel oud strijkijzer, walkietalkie, een oud prentenboekje.
Op dinsdag 4 december lag er weer een zak op een kleine picknicktafel.
Deze keer zat er een kapot servies in en een roe.
Het is toch gek he, precies allemaal oude spullen???? Misschien wel van een oude zwarte Piet?
Op 5 december zaten we 's morgens vol spanning te wachten op de Sint ...
Oh, wat horen we daar? Een trommel!!!
Kijk, Sinterklaas en zijn Pieten zijn er ook bij!!!
En inderdaad de spullen die we de voorbije dagen op de speelplaats gevonden hadden, waren van de oudste zwarte Piet. Hij mocht van Sinterklaas nog één keertje mee maar volgend jaar kan hij best in Spanje blijven want hij kan niet meer zo snel stappen en geeft alleen maar oud of kapot speelgoed aan de kinderen.
Oh kijk, de klimpiet zit in de boom!!!!
Wij mochten samen met de kleuters van K1 een bezoekje brengen aan de Sint en zijn Pieten in de kleine turnzaal. We zongen ook wat liedjes voor hen.
En diegene die durfden, mochten zelfs een kusje en een knuffel aan Sinterklaas of zwarte Piet geven.
En daarna nog even afscheid nemen van hen want ze moesten nog naar de kinderen in Worteldorp!
Dag Sinterklaasje, daaag, daag, daaag, daag zwarte Piet ...
De Sint had ons verteld dat we onze schoen in onze klas mochten zetten dus deden we dit ook.
Een grote schoen met worteltjes voor het paard, een tekening en een drankje voor Sinterklaas en zwarte Piet. Hopelijk brengt hij wel iets naar ons klasje, nog 1 keertje slapen en dan zullen we het zien ...
En natuurlijk mochten we het snoepzakje dat we van de Sint gekregen hadden mee naar huis nemen. Dat wordt lekker smullen. Dankjewel Sinterklaas en zwarte Piet!!!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten