Op een dag kwamen we onze klas binnen en Jules vertelde dat hij het zo leuk vond met ons in het bos dat hij zelf ook terug naar het bos is gegaan om allemaal spulletjes te zoeken om mee naar de klas te nemen.
Even kijken wat hij en wij allemaal uit het bos hebben mee gebracht.
Het zand van de eikels en kastanjes poetsen met afwasborsteltjes.
De volgende dag had Jules weer vele dingetjes bij.
Deze keer waren het spullen om mee in de wind te spelen.
Dus vlug onze jassen aan en naar buiten om volop met de materialen in de wind te experimenteren.
Hij had ook spulletjes bij om in de boom te hangen zodat we vanuit onze klas kunnen kijken of er veel, weinig of geen wind is buiten.
Samen ophangen in de boom
Ohla, wat heeft Jules nu weer bij?
Een ventilator, daar kunnen wij ook wind mee maken!!!
Bewegen op het liedje " Waaiende wind"
Experimenteren met scheerschuim en verf op het liedje "Waaiende wind" + afdruk maken op papier
Spelen met een bak vol schepjes, potjes, emmertjes, eikels en kastanjes
Kleven met blaadjes, papiertjes, pluimpjes:
"Woe, waait de wind, de waai waai wind,
Hij laat de blaadjes, papiertjes, pluimpjes vliegen van tiere liere liere"
Experimenteren met wasco's op papier tijdens het liedje "Waaiende wind"
Spelen met vliegende voorwerpen en de ventilator