maandag 29 juni 2020

Joepie, de zon schijnt!!!

Op een maandag morgen kwamen we de klas binnen en wat zagen we daar?
Jules in zijn zomeroutfit die een ijsje aan het eten was en hij had ook zijn koffertje bij.  
Wat zou daar in zitten?


Even samen kijken ...
 

Wauw, allemaal hoedjes, petjes en zonnebrillen.
 








Spelen met plastieken ijsjes, oh wat vonden we dit leuk en riepen in koor 
"Ijsjes, te koop, ijsjes te koop, ..."
  



























Ook van de playfoam maakten we lekkere ijsjes.
 

Spelen met de hoedjes, petjes en zonnebrillen van in Jules zijn koffertje.



Beschilderen van kartonnen bord: de zon 

 

Mmm, lekkere ijsjes maken van plasticine


 













Stralen kleven rond de zon 









Spelen op het magneetbord: geef de zon stralen.
 


Kijk, met het kinetisch zand kunnen we ook ijsjes maken. 
 

Met een belletje erbij, zijn we precies echt de ijsjesboer ...











Worstjes rollen van plasticine: stralen voor de zon
 


 


Spelen met schelpen in het kinetisch zand
 













Spelen met wasknijpers: stralen voor de zon
 
















Spelen met grote schelpen in de zandbak
 




 

Ijsblokjes sorteren in het juiste potje