zondag 26 januari 2020

Ontdekken van mijn lichaam: deel 1: Handen en voeten!

Op een morgend kriebelde er iets achter de rug van juf Els.  Het waren haar vriendenhandjes!  
En deze  wilden de meeste kleuters ook wel ...




Bewegen met onze handenvriendjes op het liedje 
"Een handje hier, een handje daar, klappen, klappen, klappen maar ... 
(zwaaien, draaien (dansen), kloppen)"
 



Onze handenvriendjes vinden het fijn om in de scheerschuim en verf te spelen.
 


















En in de verf (alleen) spelen vinden ze ook zo fijn.
 





























Spelen met het kinetisch zand!




Wat heeft Jules nu bij?
Foto's van handen: Van wie zouden deze handen zijn?
 Van juf Els en van Jules!!!
Juf Els vertelde dat ze haar handen op het kopieerapparaat gelegd had en dat er dan deze foto uit gekomen is.  Dit willen de meeste kleuters van ons ook wel!!!


Dus gingen we samen naar het kopieerapparaat.
Juf Mara liet even zien wat onze kleuters met hun handenvriendjes mochten doen.
 













Onze handenvriendjes houden er ook wel van om zelf klei (speeldeeg) te maken 
dus deden we dit ook ...
 








































De kleuterjuffen speelden toneel in verband met ons jaarthema "Samen ... beestig leuk".
 Deze keer was "Maks" de hond aan de beurt maar natuurlijk blijft "Minoe" de poes ook op onze school.
"Maks" de hond wil graag dat we: beleefd zijn, alstublieft en dankjewel zeggen en dat we rustig zijn in de eetzaal en beleefd eten.
De juffen of meester delen ook stickers of stempels van "Maks" uit als zij/hij dit zien of horen bij de kinderen.
Ook in de eetzaal staan er afbeeldingen met "Maks" de hond op de tafel.  Als er kinderen onbeleefd zijn en of teveel lawaai maken wordt de hond van de tafel weg genomen maar als op het einde van het eetmoment alle honden nog op alle tafels staan, krijgen alle kinderen een kruisje en als zij over een week 4 kruisjes hebben verdiend, wordt er op vrijdag muziek gespeeld op de speelplaats.  
En ja hoor, afgelopen vrijdag klonk er al muziek op de speelplaats!  
Goed gedaan kinderen, jullie kunnen het!!!
 

































Een bewegingsactiviteit samen met juf Mara.
 









Onze handenvriendjes kunnen ook heel goed voelen ...
 







Opkleven van onze gekopieerde vriendenhandjes.
 







Op een morgend kriebelde er weer iets bij juf Els maar deze keer niet achter haar rug maar in haar schoenen?  Wat zou dat zijn?  Nee, geen handenvriendjes maar voetenvriendjes!!!
Dit wilden onze kleuters ook wel maar dan moesten ze eerst hun schoenen en sokken zelf proberen uit te doen, voor sommigen niet zo gemakkelijk ... 
 















Spel op ons magneetbord: zoek 2 dezelfde schoenen.
 




Onze voetenvriendjes houden ook van schilderen! 
Juf Els schilderde onze voetenvriendjes en dan mochten we over een  heel groot blad stappen en wat zagen we dan?  Onze voetjes op het papier!!!
 
























Bewegen met onze voetenvriendjes op het liedje: 
"Voetje, voetje, voetje wat ga je doen?
Voetje, voetje, voetje, in je mooie schoen.
Ik ga lopen, lopen,lopen, lopen met mijn voeten ... (stampen, springen en rennen)"
 






Onze blote voetenvriendjes houden ook van voelen ...
 



















Met heel de kleuterschool keken we naar een poppenspel gespeeld door juf Katelijn en juf Kim.
 









Spelen met onze zelfgemaakte klei
 






Met onze blote voetenvriendjes op de stapstenen stappen.










Onze voetenvriendjes houden ook van massage. 
Dus verwenden we onze voetjes met allerlei spulletjes en daarna smeerde juf Els onze voetjes in met crème die zeer lekker rook.
 















En in de namiddag mochten onze voetenvriendjes genieten van een heerlijk voetenbadje. 
Maar de kleuters van juf Renild kwamen ook spelen en zagen dat ook wel zitten dus zij kwamen eerst aan de beurt en volgende week komen wij aan de beurt.
 







Omdat juf Mara de laatste dag in onze klas kwam, gaven we haar een knuffel of handje.
 







Juf Mara had voor ons ook nog een verrassing bij die we mee naar huis mochten nemen.
 








Juf Mara, het was zo fijn met jou erbij in onze klas! 
We gaan jou missen!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten