Voorbereidingen treffen voor onze carnavalswagen in thema "De boerderij".
Verfrollen: gras voor de schapen en de koeien.
Experimenteren met handen, lijm en zand: modder maken voor de varkens.
Knutselen van schapen: kleven met bolletjes wat.
Varkens knutselen: kartonnen bordjes beschilderen.
Koeien knutselen: vlekken scheuren en kleven op kartonnen bordje.
Spelen met de plasticine: Geef de koe vlekken.
Afwerken van schapen, koeien en varkens: Geef ze een gezichtje, poten en een staart.
Kinderen van het 6de leerjaar kwamen naar onze klas om met ons te spelen en om samen onze carnavalswagen te maken.
Oh kijk, wat heeft Jules nu bij?
Confetti en serpentines!!!
Oh joepie , we mogen eens voor 1 keer met de confetti gooien en serpentines uitblazen!
Dat was wel super leuk!!!
Spelen met de confetti en serpentines.
Onze oudste kleuters mochten stukjes knippen van worsten in plasticine.
Spelen in de confettibak
Bewegen in de lucht tijdens het liedje van Krullenbol "Ik heb twee kleurtjes in mijn hand."
Op woensdag 19 februari mochten we verkleed naar school komen en natuurlijk was Jules ook verkleed en had ook leuke feesttoeters bij.
Vrij spelen, dansen, muziek maken in onze klas.
Samen dansen met heel de kleuterschool in de kleine turnzaal.
Filmpje kijken: Carnaval in het zandkasteel.
Met confetti spelen is o zo leuk maar moet natuurlijk ook opgeruimd worden.
Een klasfoto met allemaal gekke vriendjes ...
Gekke bekken trekken hoort ook bij carnaval dus ook ene met gekke bekken ...
En ja hoor, ze konden allemaal een gekke bek trekken, kijk maar ...
Tekenen van confetti en slingers
Spel op magneetbord: Geef de clown mooie bollen op zijn pak.
Op vrijdag 21 februari mochten we verkleed komen in het thema "De boerderij" voor ons heus carnavalsfeest op school.
Eerst elkaar eens even tonen aan elkaar.
Oh, wat zagen onze vriendjes er allemaal mooi uit ...
Wat zijn die mama's en papa daar buiten eigenlijk aan het doen?
We gingen samen eens even kijken...
OOOOh, die waren pannenkoeken aan het bakken en wij mochten al eens voorproeven.
MMMM, die waren wel super lekker!!!!
Kleven met confetti en slingers op het blad van Krullenbol: Joepie, het is carnaval!!!
En op de middag konden we genieten van de overheerlijke pannenkoeken met suiker, siroop of bloemsuiker.
Nog eens een dikke dankjewel aan de mama's en papa voor de pannenkoeken!
En in de namiddag was het tijd voor onze carnavalsstoet!!!
Spannend, wij mochten met de grote kar mee rijden.
En na deze stoet konden we nog genieten van ons knotsgekke carnavalsbal!!!
En wat zagen die mama's en papa's er ook mooi en gek uit!!!
En na deze toffe en ook wel vermoeiende dag kunnen we genieten van een weekje vakantie!
Fijne vakantie aan iedereen!!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten